1. bi-mga
  2. úvod k blenderu

Úvod k Blenderu

Přehled GUI, jak to obecně funguje.

Při práci s blenderem se často budeme pohybovat v různých módech editoru (menu vlevo nahoře):

Někdy se hodí objet zobrazit pomocí nějaké renderovací metody (menu vpravo nahoře):

Všechno se v blenderu dá udělat tak, že funkcionalitu najdete v manu, Pro rychlejší práci se ale hodí osvojit si některé klávesové zkratky, Na internetu najdete hromadu taháků se klávesovými zkratkami (něco je i na courses). Přehled zkratek, které by se mohly hodit obecně:

Menu:

Práce s kamerou (a viewportem):

Manipulace:

Metody výběru:

Zkratky užitečné při editaci vertexů:

Workflow

U následujících 4 obrázků byl postup následující, je možné prohazovat 2., 3. a 4. fázi:

  1. vymodelovat objekty, připravit scénu, nachystat si kompozici
  2. nasvětlit scénu, modely
  3. vyrobit materiály
  4. otexturovat objekty
  5. postprocessing (už ve 4. obrázku)

...ovšem tento postup je možné jakkoliv ohýbat, záleží na aktuálních možnostech atp.